KaziAfya Stakeholder Report

Well-being, health and health-related behaviours in primary schoolchildren living in South Africa

The Department of Human Movement Science (HMS) at Nelson Mandela University in Gqeberha (formerly Port Elizabeth, South Africa), the Department of Sport, Exercise and Health (DSBG) at the University of Basel (Basel, Switzerland) and the Swiss Tropical and Public Health Institute (Swiss TPH) (Basel, Switzerland) have been working closely together for many years. This four-year research project entitled "Well-being, health, and health-related behaviours in primary schoolchildren living in South Africa" was funded by the Botnar Foundation (Basel, Switzerland).

The aim of the KaziAfya project was to investigate the prevalence of infectious diseases and inflammatory and cardiovascular risk markers in three African countries (Côte d'Ivoire, South Africa and Tanzania) and to test cost-effective prevention programmes that combine multimicronutrient supplementation with physical activity to promote the health and well-being of African schoolchildren.

In this report, focussing on South Africa, we provide general information about the project, give an overview of the variables studied, present descriptive results for all variables to document the health status of the children at baseline and to illustrate changes in health outcomes over time (from baseline to follow-up), both for the whole sample and separately for boys and girls and for school children attending different grades. The reports for the other two African countries mentioned are currently being prepared.

Das KaziAfya-Projekt

Seit vielen Jahren arbeiten das Department of Human Movement Science der Nelson Mandela University in Gqeberha (ehemals Port Elizabeth, Südafrika), das Department of Sport, Exercise and Health der Universität Basel und das Schweizerische Tropen- und Public Health-Institut eng zusammen.

Ziel des KaziAfya-Projekts war es, die Prävalenz von Infektionskrankheiten sowie entzündlichen und kardiovaskulären Gesundheitsrisikomarkern in drei afrikanischen Ländern (Elfenbeinküste, Südafrika und Tansania) zu untersuchen und kostengünstige Präventionsprogramme zu testen, die mit Nahrungsergänzungsmitteln und mit körperlicher Aktivität kombiniert wurden, um die Gesundheit und das Wohlbefinden afrikanischer Schulkinder zu fördern.

In diesem Bericht, der sich auf Südafrika konzentriert, stellen wir allgemeine Informationen über das Projekt bereit, geben einen Überblick über die bewerteten Variablen, präsentieren deskriptive Ergebnisse für alle Variablen, um den Gesundheitszustand von Kindern zu Studienbeginn zu dokumentieren und Veränderungen der Gesundheitsergebnisse im Laufe der Zeit zu visualisieren (baseline bis follow-up). Des Weiteren wird die Gesamtstichprobe, auch getrennt für Jungen und Mädchen sowie Lernende, die unterschiedliche Klassenstufen besuchen, aufgeführt.

An den Berichten für die beiden anderen genannten afrikanischen Länder wird derzeit gearbeitet.