/ People

Dissertationsauszeichnung der Medizinischen Fakultät für Lukas Streese

Das DSBG gratuliert Dr. Lukas Streese herzlich zur Dissertationsauszeichnung der Medizinischen Fakultät der Universität Basel. Seine Doktorabreit mit dem Titel «Exercise and microvascular health in an ageing population: The EXAMIN AGE study», welche mit der Bestnote (summa cum laude) bewertet wurde, wurde als eine der besten Dissertationen aus dem Studienjahr 2019/2020 prämiert. Insgesamt werden pro Studienjahr 400 Dissertationen (PhD und Dr. med. / Dr. med. dent. Arbeiten) an der Medizinischen Fakultät in Basel eingereicht.

Die Dissertation von Dr. Lukas Streese aus der Abteilung der Präventiven Sportmedizin und Systemphysiologie (Erstbetreuer: Prof. Henner Hanssen) beinhaltete fünf Originalarbeiten und zwei Paper, die zusätzlich geschrieben wurden:

• Exercise, Arterial Crosstalk-Modulation, and Inflammation in an Aging Population: The EXAMIN AGE Study
  • High‐intensity interval training modulates retinal microvascular phenotype and DNA methylation of p66Shc gene: a randomized controlled trial (EXAMIN AGE)
  • Retinal endothelial function in cardiovascular risk patients: a randomized controlled exercise trial
  • Retinal endothelial function, physical fitness and cardiovascular risk: a diagnostic challenge
  • Association of physical activity and cardiovascular risk with retinal microvascular phenotype: p66Shc expression as a putative mechanistic link
  • Short- and Long-Term Effects of Bariatric Surgery on Vascular Phenotype
  • Exercise and arterial stiffness in the elderly: A combined cross-sectional and randomized controlled trial (EXAMIN AGE