A feasibility study using group-based high-intensity functional exercise training in adolescents with cerebral palsy (en/de)

Deutsche Version weiter unten

We have successfully concluded our groundbreaking pilot study with adolescents with cerebral palsy (CP) in cooperation with the University Childrens’ Hospital beider Basel and CrossFit Basel GmbH and are proud to present our publication.

The intervention: 12 weeks high-intensity functional exercise training in a group setting.

Safe and effective: The training content as well as the setting have proven to be safe and feasible. The adolescents with CP showed large improvements in physical performance and cardiovascular health, with no injuries reported.

Enhanced strength and functionality: The progressive resistance training with free weights led to impressive improvements in the 6-minute walking test and to a reduction in arterial stiffness. Increases in all measured parameters of physical performance were recorded.

Beyond the CrossFit Box: These increases in strength are not just numbers – they translate into improved everyday functioning and independence. These increases in strength can therefore be transferred into everyday life and increase daily activities.

Power of inclusion: The group setting proved not only safe and effective, but potentially innovative for long-term exercise programs for individuals with neuromuscular disorders.

This study reaffirms our commitment to inclusive, impactful research. High-intensity functional training for adolescents with CP is not only safe and feasible, but transformative.

The full publication can be found here.

***

Eine Realisierbarkeitsstudie zu gruppenbasiertem, hochintensivem funktionellen Training bei Jugendlichen mit Zerebralparese

Die einzigartige Interventionsstudie mit Jugendlichen mit Zerebralparese (CP) des Departements für Sport, Bewegung und Gesundheit in Kooperation mit dem Universitäts-Kinderspital beider Basel und CrossFit Basel GmbH wurde erfolgreich abgeschlossen und die Publikation dazu veröffentlicht.

Die Intervention: 12 Wochen hochintensives funktionelles Training im Gruppensetting.

Sicher und wirksam: Die Trainingsinhalte und das Setting haben sich als sicher und umsetzbar bewiesen. Die Jugendlichen mit CP zeigten grosse Verbesserungen der körperlichen Leistungsfähigkeit und der kardiovaskulären Gesundheit ohne Verletzungsraten.

Gesteigerte Kraft und Funktionalität: Das progressive Krafttraining mit freien Gewichten führte zu bemerkenswerten Steigerungen im 6-Minuten Gehtest und zu einer Verringerung der arteriellen Gefässsteifigkeit. Zudem wurden Zunahmen in allen gemessenen Kraftparameter nachgewiesen.

Jenseits der CrossFit Box: Diese Kraftzuwächse sind nicht bloss Messwerte – sie sprechen für eine Zunahme der Alltagsfunktion und der Unabhängigkeit. Diese Kraftzuwächse können somit in den Alltag übertragen werden und die täglichen Lebensaktivitäten fördern.

Kraft der Inklusion: Das Gruppensetting erwies sich nicht nur als effektiv, sondern auch als potentiell innovativ für langfristige, nachhaltige Projekte der Bewegungsförderung für Menschen mit neuromuskulären Erkrankungen.

Diese Studie bekräftigt das Engagement für eine integrative, wirkungsvolle Forschung. Hochintensives funktionelles Training für Jugendliche mit CP ist nicht nur sicher und umsetzbar, sondern transformativ.

Die Publikation kann hier gelesen werden.